Een beknopte briefing, telefoonnummers van mensen die me meer kunnen vertellen en een goed cms, zoals Mailplus of WordPress. Meer heb ik niet nodig om een goed gelezen nieuwsbrief voor u te maken.
Mail van het hoofdkantoor!
Voor HEMA (via Scripta Communicatie) schrijf ik een kwartaalnieuwsbrief voor de filiaalmanagers over de nieuwe verkoopstrategie. Ik ben een groot HEMA-fan, ik kom er graag. En ik vind het een hele eer om een kijkje achter de schermen te krijgen.
Al het nieuws in één interne nieuwsbrief
Voor Humanitas maak ik sinds 2010 een tweewekelijkse nieuwsbrief voor alle medewerkers en vrijwilligers. Ik verzamel nieuws, doe interviews, schrijf de berichten, doe beeldredactie en zet de content in Mailplus. Na een ‘go’ van de opdrachtgever verzend ik de nieuwsbrief. Humanitas heeft er weinig omkijken naar.
Alles over drinkwater en natuurbeheer
Een nog veel groter bereik heeft de e-mail nieuwsbrief die ik zes keer per jaar maak voor PWN. Deze wordt verstuurd naar bijna 50.000 drinkwaterklanten. De redactie bedenkt de onderwerpen. Met een lijstje met namen en telefoonnummers ga ik aan het werk. Het leuke van deze nieuwsbrief is dat ik hem een paar dagen later zelf – als klant – in mijn mailbox krijg. Het is een van mijn favoriete nieuwsbrieven.